Blogger Layouts

Saturday, October 23, 2010

DALAM KENANGAN...

aduhhh bosannye hari ni, nk kate xde assigment, still ade assigment ag nie tp klu ngadap assigment je, mati otak la aku jawabnye.. da xtau nk wtpe kn, so baik ak tulis blog ni.. bgus kn, keje gak namenye drpd aku buang mase..

haaaaaa, ak tbe2 teringat plak kenangan silam mase MSK(minggu suai kenal) pengambilan pelajar baru dlu.. aku dipilih jd sekretariat time 2, tgh best2 cti kena dtg u awal plak.. terpaksa aku balik u 20.6 sbb kena berkursus dlu selama semggu, fuhhhhh lame tu.. tp mmg bst sgt2, aku dpt pengalaman br, dpt jmpe kwn br ag dr cos len2 r kn & ehem aku pn ade skali r.. dalam MSK, aku jd sekretariat sukan & persembahan.. mule2 tu aku teragak2 gak nk g sbb pnyla rmai kwn2 aku yg mohon, aku sorg je yg dpt.. adusssssssssss!!!!!!!!!!!!!!

nsb baik la ade cyg aku, so ade gak la kwn time mule2 tu kn, n nsb ak baik ag ble aku jd team skali ngn cyg aku, so aku xde la kaku sgt kn wlupn mule2 tu aku pasif je.. aku bkn nk ckp pela, tp aku ni sush ckt nk b'tegur ngn orang-orang yg aku br knal, jd syap jela kn.. lame2 tu, aku da mle mesra la, dorg pn sbnrnye kpl giler2 gak cm aku, so sng la.. lepas tu, kursus pn berjalan seperti biasa, dgr ceramah jela mgu 1st tu, bosan tu xtau nk ckp la.. wlupun bosan2, ade gak bnd yg aku blaja, sush gak nk smbut pelajar br ni, teringat dlu time mule2 aku msuk upsi ni, blur je...hahaha

minggu 1st, masih dalam 1 team ag.. conok cgt2 mase ni... tgk kami, hepy je kn..hehehehehe

mgu kedua, kami da kena wt gerak kerja mengikut team masing2, team kami da kena berpecah kpd dua kumpulan, 1 kumpulan akan bertugas di kolej kz n kab manakala 1 kumpulan ag bertugas di kolej kuo n khar... mase nie mmg da btl2 busy dgn wt skrip untuk persembahan mahasiswa n mahasiswi br ag, cm da xckup mase.. ngn post motem ag, spi tetido2 kteorg. mmg lmbt sgt tdo... klu dpt tdo 2 3 jam tu da kre baik sgt la tu.. kami mengharapkan team kami ley lakukan yg terbaik la wlupn byk kesulitan yg berlaku.

kami masih boleh tersenyum walaupun pnt gler waktu ni.. -group anak2 beruang-


walaupun slalu gak la kena tegur ngn orang-orang atas tp kami ambik teguran itu sbgai iktibar utk kami melangkah lbh jauh ag pd mase akan dtg, kami da lakukan yg terbaek dlm mgu gerak kerja ni...
kami da bersedia bertugas di tempat msg2 sbb hr ni adalah hr terakhir kami sama2 lakukan gerak kerja ni, pasni sume da kena wt keje kt kolej masing2..huhuhuhu

skrg da tbe mas yg ditunggu2, mahasiswa n mahasisiwi baru akan mendaftar pd hari ni, 4.7.2010.. nervous sgt2 waktu ni, dala ramai yg akan mendaftar, ngn ragam ibu bapa ag.. kena byk saba la jwbnye..

aku n my adik, diha..hehehe


tgh tgu pelanggan yg nk mendaftarkan diri, fuh3..


smpt ag berposing mase bertugas kn..ish3..


ni la kumpulan kami, sehati dan sejiwa... saling bekerjasama dlm 1 kumpulan.. cayokkk2!!!!!!


ni ayah beruang kami, tgh bg ceramah mase ni..hahaha.. smpi berkerut2 muke alya dgt ceramah ayah kami, mst tgh pk pe yg ayah tgh ckp ni kn..kih3..
 yg tgh2 tu ley wt muke do know die je..

ley bergurau senda ag time ni.. tgk yg belakang tu, cm nates da...hahahaha(guraw jerk)..


tgh menunggu mahasiswa n mahasiswi yg berminat utk melakukan persembahan pada malm bintang..
mana la sume bakal2 pelakon ni, xkn xde sorg pn yg berminat kn..huhu


sampai tetido ayah kite ni, pnt sgt kot.. xckup tdo plak tu.. cian3..


kumpulan pelajar yg berdaftar kolej.. ramai kn.. sesak nk tgk..


walaupun pnt sgt2 mase tu, kami gagahkan diri kami utk sentiasa memberikan senyuman yg plg manis, mables la..cewahhhh.... da selesai sesi pendaftaran mahasiswa n mahasiswi baru, kami pn balik berehat jup kt dlm blik sbb mlm tu da ada aktiviti ag.. fuhhh3.. kena tahan smpi abs orientasi ni, lame gak tu kn.. smpi 8 hb...mlm tu da kena tarik mereka yg mendaftarkan diri utk mlm persembahan.. kami kena bwk mereka ke kampus untk mendengar sedikit taklimat... dkt kul 11 lbh gak la abs taklimat tu.. da abs taklimat, kami balik semula ke kolej msg2.. pastu ada post motem plak, kami dpt msuk bilik pn da dkt kul 2 pg..hurmmmmm.....


hr last orientasi mmg bst... sbb mlm tu ada malam bintang iaitu malam persembahan dari mahasiswa n mahasiswi br.. dpt tgk dorg wt persembahan.. mcm2 gelagat time tu, kelakar.. aku plak berkejar2 nk wt persediaan utk kump persembahan aku dari kolej kuo.. dorg mmg sporting sgt2, suke sgt wt aku gelak besau... dala mlm tu ujan, jd makin sush la aku nk bergerak sana sini, smpi bj aku pn da kotor mlm tu.. sabar jela kn.. sblm persembahan tu, aku byk kali igtkan kt anak buah aku, tkt dorg lupe step nk masuk pentas..

fuuuhhhhhh, akhirnye abs gak persembahan dari kump kuo.. so, kena tgula smpi abs majlis.. da last tu, br diumumkan pemenang.. huk3 kump kuo xmenang.. tp xpe la asalkan aku hepy ngn anak buah aku mlm tu.. sbnrnye kami xmengharapkan kemenangan pn, kami just nk suke2 je kn3..hehehe....
walaupun xmenang, anak buah aku xksh pn.. pengalaman baru dorg ckp.. bst dpt knal ngn dorg.. n smpi ke hr ni aku ade gak berhubg ngn anak2buah aku tu..

aku pn rindu nk kumpul same2 ngn team sukan & persembahan.. bstnyer..
ape2 pn, aku rs bst sgt2 dpt pengalaman cmni.. tata titi tutu...

3 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. hengat ko tu sengau..haha..:)
    tu la, len kali pndg kiri kanan dlu, da tertipu plak..cowi2..hehe

    ReplyDelete